(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis | Toitumine

SPETSIALIST SOOVITAB: pühade ajal liigu rohkem ja söö mõõdukalt

Käes on pühade aeg, mis toob kaasa peod ja lookas lauad. Samuti uue aasta lubadused ning soovi alustada millegi uuega. Et kõik see saaks täide viidud tervislikkust jälgides, on dietoloog Henri Ruul andnud paar mõtet, mida tasuks aastalõpu saginas meeles pidada.

Söö ja joo mõistlikult
Tänapäeval on kombeks jõulualud kõige hea ja paremaga üle kuhjata. Keedukartul, hapukapsas, vorstid ja liha on traditsioonilised toidud, mida võib leida enamike eestlaste jõululaualt. Nendest ei pea tingimata loobuma, kuid ülesöömise vältimiseks tasub tõsta taldrikule väiksem ports. Koguseid aitab kontrolli all hoida ka väiksema taldriku eelistamine või aeglaselt söömine. Lauda istudes keskendu toidu asemel oma lähedastele ja nendega vestlemisele.

Ühtlasi ei tohi kindlasti jätta enne pidu vahele päevaseid söögikordi ning tuleb tarbida piisavalt puhast vett. Suure pidusöögi ootuses varasematest toidukordadest loobumisel hinnatakse tihtipeale söögilauda istudes oma võimeid üle ning tulemuseks ülesöömine ja ebamugavustunne terveks ülejäänud õhtuks. Igapäevane regulaarne söömine on ülimalt oluline, ka pühade ajal. 

Jälgi oma liikumist
Liikumine on hea viis veeta aega lähedastega, samuti saab mõtted korraks toidust eemale. Kui oled mures, kas ikka liigud piisavalt, siis täna on nutitelefonidele päris palju abirakendusi, mis selle mõõtmise töö inimese eest ära teevad. Lisaks loevad paljud neist samme ning arvutavad liikumisaktiivsuse kaloriteks, et oleks lihtsam mõista, jälgida ja tulemustest kasu saada.

Üks lihtsamaid viise oma kehalist aktiivust jälgida on tõmmates telefoni mõni vastav äpp, mis abistab nii igapäevase liikumise monitoorimisel kui ka treeningsaalis. 

Talvel liiguvad inimesed niigi vähem ja lisaaktiivsus tasub alati ära. Võtke perega see hetk ning tehke pärast jõulusöömaaega näiteks üks ühine jalutuskäik väljas.

Loe ka neid lugusid