(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis | Toitumine

Erik Orgu 5 lihtsat nippi, kuidas muuta tervislik toitumine elustiili osaks

Tihti tundub, et toit saab olla kas maitsev VÕI tervislik ning harva kohtuvad need kaks omadust ühel taldrikul. Toitumisnõustaja Erik Orgul on aga varuks nippe, mis ka kiirel ajal kehale head teevad ning süümepiinadel tekkida ei lase.

1. Asjad tähtsuse järjekorda

Kui sinu jaoks on oluline tervislik toitumine, pead selle nimel tegutsema ka siis, kui on kiire. Abiks on korralik ettevalmistus. Osta õhtul valmis järgmisel päeval vaja minev toidukraam. Ärka tavapärasest pool tundi varem ja valmista kiire lõunasöök tööle kaasa.

2. Pliidi ja panniga

Tervislikult saab toituda ka siis, kui kööginurk pole kodus tähtsaim ja ahi võib-olla üldse puudub. Aurutatud kala ja köögiviljad valmivad minutite jooksul ning teevad head nii kehale kui ka maitsemeelele. Ka kerge praadimine keskmisel temperatuuril pole tabu, tarvitada võiks aga õigeid õlisid – näiteks kookosõli, viinamarjaseemneõli ja riisiõli taluvad hästi kuumust. Kergemaks kuumutamiseks võib kasutada ka oliiviõli ning vahel nõuab olukord võidki. Oluline on jälgida kogust – harilikult piisab teelusikatäiest. Kui mitte, siis vaata üle oma pann – ehk vajab hoopis see väljavahetamist.

3. Valikud väljas süües

Kui oled otsustanud kindla toitumissuuna või eesmärgi kasuks, siis ei saa sellest mööda vaadata ka väljas süües. Tee eeltööd ning koosta nimekiri toidukohtadest, mis sinu eelistustega ühtivad. Kohapeal suhtle teenindajaga ja palu vajadusel kohandada toit sulle sobivamaks.

Pea piiri alkoholiga. Tipsutamine sõprade keskis võib tunduda lõõgastav, kuid alkoholis sisalduvad jääkained väljuvad suures osas läbi naha ning jätavad sellele oma jälje. Ka mõjutab peojärgne raskustunne energiataset ja võimendab probleeme, mis muidu ehk nii tõsised ei tundukski. Magusad joogid ei tee mõistagi head ka kehakaalule.

4. Treenitud tahtejõud

Kui kolleegi toodud kook näib vastupandamatu või isutavad laual ilutsevad kompvekid, võib see olla hoopis märk toitainete puudusest. Kui kõht täis, on ahvatlustele lihtsam vastu panna. Tahtejõudki vajab tähelepanu – kui soovid, et see muutuks tugevamaks, pead seda iga päev treenima nagu kõhulihaseidki.

5. Meeldetuletus

Tihtipeale pole keeruline mõnda aega oma toitumist jälgida, kuid pikema aja vältel kipuvad vanad harjumused tagasi hiilima. Enamasti lihtsalt unustatakse algselt seatud reeglitest kinni pidada. Heaks abiliseks on siin igapäevane meeldetuletus. Näiteks kui soovid rannahooajaks mõne kilo kaotada, pane telefoni igaks hommikuks meeldetuletus RAND. See meetod toimib muide iga eesmärgi puhul.

Täismahus artikkel ilmus esmakordselt Anne & Stiili 2016. aasta mainumbris.