(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis | Trenn

OTSUSTASID HAKATA JOOKSMAS KÄIMA? Siin on faktid, mida pead teadma

Soovitused algajale jooksjale:

  • Ära alusta liiga suure hoo ja ülekoormusega.
  • Läbi tervisekontroll alguses ja pärast regulaarselt, et mõõta ülekoormust ja seda, kas saad toiduga sinu sportimise taseme jaoks piisavalt põhiaineid.
  • Jälgi jooksublogisid, foorumeid, Instagrami, loe raamatuid, nagu “Kuidas minust sai jooksja”.
  • Spotify äpis on teema Running, mis valib sulle meeldiva muusika hulgast lugusid sinu liikumise rütmis – ja see teeb pool tööd sinu eest ära!
  • Kasuta inspireerivaid äppe, mis su edusamme ergutavad.
  • Kui lihased on valusad, on neil väikest viisi trauma, mikrorebendid. Siis ei tasu valust tugevam olla ja ikkagi jooksma minna. Lase kudedel taastuda!
  • Õpi vigastusi ära tundma. Alustuseks loe näiteks kirjutist “Jooksja olulisemad vigastused” veebilehel liigume.ee.
  • Joosta saab ka tavalistes riietes, aga kui oled korra spetsiaalseid jooksurõivaid proovinud, ei meelita enam miski vana T-särgi juurde tagasi.
  • Soojendus jooksu alguses ja lõdvestus lõpus on üliolulised!
  • Adekvaatse toestusega spordirinnahoidja on naisele peaaegu sama oluline kui õige jooksujalats! Jooksuks vali kõige tugevama toestusega rinnahoidja.
  • Nokkmüts tagab, et higistav pea tuult ei saa, ning kaitseb päikese eest, et sa pidevalt silmi ei kissitaks.
  • Jooksuks mõeldud tuulejakil on varrukates pöidlaaugud, nii jäävad varrukad paika ja kätel on soojem, lisaks ei lähe peopesad higiseks.
  • Tänapäeva spordiriided on funktsionaalsetest kangastest, näiteks Adidase climacool-tehnoloogia tagab keha jahutuse ka intensiivse trenniga, climaheat hoiab sooja isegi pakasega õues treenides ja climaproof kaitseb nii vihma kui ka tuule eest.
  • Jooksuriietel on märkamatud lukkudega salataskud telefoni, võtmete ja muu vajaliku jaoks. Näiteks randme peal ning pükste seljal, mis on kasulik eriti suvel, kui jooksed särgiväel.
  • Spetsiaalseid jooksusokke ei pruugi sa 10 kilomeetri peal veel igatsema hakata, aga maratoniks treenides juba küll.
  • Kui sulle meeldib pidevalt oma distantsi näha ja muusikat vahetada, saad telefoni käsivarrele kinnitada. On ka juhtmeta kõrvaklappe.
  • Tänapäeval disainivad jalatseid suisa teadlased! Jalatüübist, jooksupinnasest või distantsist olenemata leidub igaühele sobiv jooksujalats!

Täismahus artikkel ilmus Anne & Stiili 2016. aasta juuninumbris.