(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis | Kasulik

KAAL ON AINULT NUMBER: kuidas end oma kehas hästi tunda?

Vahel näib, et kaalu jälgimine on kultus. Otsekui kehtiks uus maailmakord, kus pead välja nägema kui võistlushobune – täpselt mõõtude järgi pikk ja lai. Ei maksa unustada tervislikke norme, kuid ei tohiks ka tekkida “ideaalse” kaaluindeksi kinnismõtet. 

Kui sa teed kõike parajalt – harrastad mõõdukalt eri treeningustiile (kardio-, jõusaali- ja aeroobne treening), toitud tasakaalukalt ja mitmekesiselt –, on võimalik terve olla iga kehakuju ning kaalu juures. Lõpeta enda võrdlemine teistega, tähtis on hea enesetunne ja organismi tõrgeteta toimimine.

Paljud on kindlasti vähemalt korra välja arvutanud oma kehamassiindeksi. Ka mitte normis olev number võib olla üht või teist tüüpi kehaehituse puhul täiesti normaalne.

Kiida ennast!

Et olla oma kehaga rahul, soovitab fitnessiekspert-terapeut Lori Osachy alustada sellest, et peegli ees vaimustusest hüpata ja korrutada endale, kui hea sa välja näed. Eesmärk on muuta oma suhtumist peegelpilti, kui sa sellega rahul ei ole. Lihtsalt peatad negatiivse mõtlemise ja asendad selle positiivsega. Et kiirendada enesehinnangu paranemist, võid kiita ka oma iseloomu, häid omadusi, oskusi. See kõik aitab arendada positiivset minapilti.

Kaaluta olek

Liiga tihti oleme kinni kaalunumbris, jättes märkamata, kuidas end tunneme. Tasub kontrollida veresuhkru- ja kolesteroolitaset ning vererõhku. Need andmed maalivad sinu tervisest õigema pildi kui kaalunumber üksi. Kui on ületamatu soov võtta suveks 5 kilo alla, siis ära keskendu ainult trennile, vaid jälgi ka oma kolesteroolitaset ja vajadusel korrigeeri menüüd. Vali trennistiil, mida naudid – siis on tõenäoline, et jääd selle juurde, mitte ei pendelda ühest spordisaalist teise. Astu samm enese kiitmisest edasi – enda armastamiseni. Ära sarja oma toekana näivaid kintse, vaid ole tänulik, et need aitavad sul teha spinningut ja shindod.

Lõdvenda rihma

Unusta ranged reeglid. Vahel on lubatud anda magusaisule järele, isegi kui soovid kaalu langetada. Kui hoiad end kogu aeg karmilt tagasi, loobudes koogitükist peol, võib see hiljem kätte maksta suure õgimishooga. Vaata asja laiemalt, tee tervislikke valikuid ning ära hurjuta end mõne väikese libastumise pärast. Ei ole head ega halba toitu, on vaid valed kogused.

Ära võrdle end teistega

Tervis esineb eri vormides ja kaalus. Ära lange imettegevate toidulisandite või kõhnumistablettide lõksu. Kui oled terve ja kõik näidud on perearstil kontrollitud, piisab sellest, et armastad end sellisena, nagu oled.

Artikkel ilmus esmakordselt Anne & Stiili 2016. aasta mainumbris.

Loe ka neid lugusid