3
fotot
Jaga:     
Blogid

FITNESSISTAAR EVELIN AINOMÄE TERVISEBLOGI | Suveks supervormi – veel ei ole hilja! (2)

Mõtlesin seekord pikalt, mida kirjutada… Mõni nädal on see nii lihtne ja teinekord keerulisem. Seljataha on jäänud väga stressirohked päevad ja pinge oli kohati ikka metsikult laes. Eks on ju tore küll võtta ette sada asja korraga ja siis endale sisendada, et saad kõigega suurepäraselt hakkama. Nimelt algasid mul koolis paar nädalat tagasi eksamid ja mõni neist nõudis minu jaoks lausa ebainimlikku pingutust. Ärge saage valesti aru – õppida on supertore või õigemini targemaks saada on supertore. Tunne, et arened, annab ühe suurima rahulolu. Ja siis võikski küsida, et mis üllatus see siis on, kui vaja ka eksameid teha. Ei olegi.

Aga arvan, et ma ei ole ainus, kes vahel tunneb, et stress murrab ja mitte midagi enam teha ei jaksa ega soovi. Stress on ka tihti see faktor, mis meie treeningurütmi peatab ja ka dieeditsükli purustab. Lisaks – uskuge või mitte, aeglustub stressis olles ka meie rasvapõletuse protsess, mis ei ole suveks vormi saamise projekti puhul küll teab mis hea uudis. Tundsin, et head suvevormi ähvardab tõsine hädaoht, ja pidin leidma pääsetee. Nii et hakkasin otsima enda jaoks parimat stressimaandamise viisi.

Eriti naljakas on see, et alustasin guugeldamisest, sisestades küsimuse: kuidas tulla toime stressiga? Vastused ei olnud just kuigi üllatavad: hinga ja mediteeri, mediteeri ja hinga. Ma tean, et see ongi tõsi, aga minu puhul ei tööta, ilmselt peaksin rohkem hingamist harjutama… Ja kui oled ikka tõsises stressis, siis on ennast trenni minema ja dieeti pidama motiveerida päris raske. Pigem tulevad pähe mõtted, et noh, nüüd on niikuinii liiga hilja.

Seega pühendangi tänase postituse neile, kes arvavad, et on selleks suveks vormi saamise plaanis oma meelest läbi kukkunud ja lootusetult hiljaks jäänud. Uskuge – see ei ole nii! Mitte kunagi ei ole hilja. Kuigi täna on 1. juuni, siis miks mitte olla tervem ja saledam juuliks? Või hoopis augustiks või sügiseks? Nii et unustagem vabandused.

Võtmesõna on motivatsioon, sisemine, enesemotivatsioon. Ja siinkohal teile mõned mõtted, mis mind aitavad tagasi joonele saada ja võiksid ka teid inspireerida.

Kas sul on kapis lemmikriideid, mis enam selga ei mahu?

Minul on peas selge otsus: kui midagi selga ei peaks mahtuma, siis lahendus ei ole kindlasti suuremate riiete ostmine, vaid oma keha muutmine ehk ümbermõõtude vähendamine. Ja kui tunned, et hakkad unustama, milleks dieeti pead, siis vaata riidekappi ja proovi midagi selga.

Tihti tekib suurim motivatsioon, kui oled juba poolel teel.

Kõige raskem on algus. See esimene samm, et lähen trenni. On loomulik, et keskkond, kus tunneme ennast võõrana, on hirmutav ja alguses ehk isegi ebameeldiv. Nii hirmus on ju minna trennisaali, mis on täis masinaid, millest midagi ei tea. Uued situatsioonid ja keskkonnad on alati alguses võõrad. Aga leia lahendus – otsi sõber, kes trennis käib. Palu abi! Kui liitud spordiklubiga, siis kasuta kindlasti võimalust tutvustavaks treeninguks, mis on reeglina tasuta. Mitte keegi ei sünni teadmisega, kuidas kasutada jõusaalimasinaid. Ära häbene, et pole iial varem jõusaalis või rühmatrennis käinud. Kõigil meil on olnud kunagi esimene kord. Pole vahet, et sa ei pruugi olla hetkel parimas vormis – selleks sa ju trenni tulidki!

Mõõda ennast!

Kui oled juba alustanud, siis oled pidurdamatu. Parim motivatsioon on see, kui märkad juba väiksematki muutust. Ei ole vaja igapäevaselt kaalule astuda ja vahel näitab mõõdulint enam kui kaal. Seega võta appi mõõdulint ning märgi üles oma talje- ja puusaümbermõõt. Usu – tervislikult toitudes ja piisavalt liikudes hakkad peagi nendes numbrites muutust nägema. Ja oh seda rõõmu siis. Varsti ei kujuta sa ette, et oleksid nõus vana elustiili juurde tagasi pöörduma.

Premeeri end heade tulemuste puhul!

Mõtle välja mõni auhind, mille endale teed, kui oled midagi saavutanud. Olgu see siis uus riideese, kingad või hoopis mõni hea õhtusöök.

(Tiina Liimandi)

Aga ühest tihti kuuldud vabandusest tahan seekord veel rääkida: see on vanus. Pole harv juhus, kus kohtan juhuslikult mõnda head tuttavat või sõbrannat, kellega põgusalt juttu vestes ka kehast ja sportlikust vormist räägime. Ja sageli kuulen lauset, et olen juba vist liiga vana ja enam pole mõtet… Oh kallid naised, miks te ometi sellest numbrist ennast häirida lasete? Kas te teate, et mõned väga hästi makstud ja populaarsed modellid on tänapäeval üle 70aastased? Vanus on ju ainult number ja igas numbris on oma võlu ja valu. Enda eest peab hoolitsema igas eas, üks number ei ole parem teisest. Küll aga saame olla just parimad oma hetkes, tunda ennast hästi, terve ja atraktiivsena ning enesekindlana. Kui laseme ennast käest, siis ei ole oluline, kui vanad me oleme. Kaotame sära ja mis veelgi hullem, hea enesetunde, olenemata sellest , kas oleme 20, 30, 40 või hoopis 90. Seega vanus ei ole vabandus!

Nii et otsi endale inspiratsiooni! Näiteks mõnes inimeses – mitte, et ennast temaga võrrelda, vaid et tema eduloost ise tegutsemiseks motivatsiooni saada. Võimalusel ümbritse ennast nendega, kes sind julgustavad, kellega jagad sarnaseid eesmärke – motiveerige üksteist! Palu raskel hetkel abi. Usu, abi küsimine ei ole häbiasi, vaid tarkade valik.

Ka mina otsisin taas üles oma isikliku mentori, et saada juurde jõudu tegutsemiseks ja veelgi kiiremaks liikumiseks oma eesmärkide suunas. Ja käivitan taas suurema koormusega trennirütmi, mu keha ja vaim vajab seda. Sellest kõigest aga juba järgmisel korral. Lisaks koguneme oma väikse trennipundi, Aveli ja Timiga, et hinnata üksteise vormi, ja ilmselt üllitan ka mingi uue Rannamõisa linnuliharoa koostöös oma lemmikkohvikuga ISU!

Kui Sul on küsimusi, siis kommenteeri julgelt ja õige pea saad minuga ühendust ka minu veebilehe evelinainomae.com kaudu.

1 kommentaar

S
Siks Päkk  /   12:48, 4. juuni 2017
Enesepettus. Mingit supervormi paari nädalaga ei saavuta. Ega ka mitte paari kuuga. Peab päris naiivne olema, et isegi sellist väidet üldse esitada.
Keskmisel "tugitoolisportlasest" 30-40 aastasel inimesel, olgu ta siis mees või naine, kulub sixpacki väljatoomiseks umbes kuus kuud korralikku tööd - toitumine, aeroobne ja jõutreening + raudne distsipliin ja tahe. Ja ka see kuus kuud kehtib ainult juhul, kui inimene on ikka enam-vähem keskpärases vormis, mitte tugevalt ülekaaluline.
Aga võtke endale reaalne eesmärk - järgmiseks rannahooajaks sixpack vormi ehk aastane väljakutse. Ja ärge alustage homme, vaid täna. Näiteks toitumisega.
E
Evelin Ainomäe  /   20:08, 5. juuni 2017
Olen 100% nõus! Eesmärk peab olema reaalne. Pigem tasapisi tegutseda ja samm sammult parema tervise ja vormi suunas liikuda - siis on ka lisaks võimalik tulemust hoida! Kiired imedieedid ei tööta ja võimalik langenud kaal on enamasti vee arvelt, kindlasti mitte vähenenud rasvaprotsendist tulenevalt. Six pack on seotud keha rasvaprotsendiga ning hakkab paistma kui rasva piisavalt lihase pealt ära põletatud on. Aitäh kommenteerimast!