4
fotot
Jaga:     
Blogid

FITNESSISTAAR EVELIN AINOMÄE TERVISEBLOGI | Selle kuu eesmärk seatud: peatada vananemine ja jõuda tippvormi

Head sõbrad, juba ongi peaaegu käes juuni keskpaik. Uskumatu, millise kiirusega aeg lendab. Märkamatult olemegi jõudnud suvesse. Käes on aeg puhkusteks ja nautimiseks ning loodetavasti paljude jaoks ka aeg vabas õhus liikumiseks, sportimiseks.

Hakkasin ise mõtlema, et huvitav, kuhu siis olen oma suvise vormi ettevalmistusega jõudnud? Seekordse kergema treeningkoormuse ja leebema dieediga? Ise on seda kohati raske hinnata. Ja siis mulle meenuski, et pole ammu ülevaatusel käinud. Jah, just nagu autodel, on väikest ülevaatust võimalik korraldada ka inimestele.

Olen varemgi kirjutanud sellest, kui olulised on õiged inimesed su ümber. Keegi meist ei saa päris üksi hakkama. Kui oled otsustanud muuta elustiili, teha rohkem sporti või jälgida oma menüüd, siis on väga oluline, et ka Sind ümbritsevad inimesed Sind mõistavad ja teel toetavad. Kujutage ette, kui keeruline on leida aega trenniks, kui keegi teine Sind ei mõista ja pigem alla andma meelitab. Või jätkuva järjekindlusega Sind võõrustades laua vaid kreemikookide ning teiste rasva- ja suhkrupommidega katab? Minagi olen tavaline inimene oma nõrkustega ja seega vajan ka mina toetust, motivatsiooni ja inspiratsiooni.

Kui ehk lugesite, siis oli minu eelmise nädala kirjutis suhteliselt stressirohke, kuna olin suurest pingest praktiliselt läbipõlemise äärel. Tundsin, et vajan toetust ja kedagi, kes mind rohkem pingutama pushib ning kurvameelsusest ja väsimusest lahti rebib. Nii otsisingi üles oma esimese treeneri Marguse, kellest tänaseks on saanud minu spordimentor, ja otsustasimegi korraldada mulle väikse vormiülevaatuse. Tundsin, et aitab sellest puhkusest ja chillimisest jõusaalis – mu keha vajab tugevamat pingutust. Ja seda eelkõige selleks, et maandada maha kõik kuhjunud pinged ning senisest enam äratada üles minu füüsilised võimed. Sport soodustab ka õnnehormooni teket ja seega on üks parimaid vahendeid väsimuse ja kurvameelsuse leevendamisel.

Niisiis tegime taas Margusega koos trenni ja seda tõesti võiks juba spordiks nimetada. Kuna Margus teab minu võimeid, siis mingit leebet kohtlemist oodata ei olnud. Ja üsna pea selgus, et mu vormil polnud väga vigagi… Nagu alati, sai meil trennis ka nalja ja nii mööduski pingutusterohke treening märkamatult. Proovisime tõhusaid harjutusi tuhara, selja- õla ja kõhulihastele ja nüüd ongi mul koos kolm uut jõusaalikava. Arvesse võtsime seda, et harjutused oleksid võimalikult tõhusad ja kava intensiivne, kuid soorituseks kuluv aeg vaid tunni piires, kuna ma ei soovi tõesti hetkel jõusaali elama kolida.

Kui lõpetuseks Marguse juhendamisel suhteliselt keerulist kõhulihase harjutust vehkisin, siis järsku Margus ütles, et no okei, aitab küll, sa jäädki seda tegema, sest su kõhulihas on küll mingist muust klassist… Hea nali ja rõõmu kui palju – tõestus, et kui oled juba ennast korralikku sportlikku vormi ajanud, siis väike puhkus seda ära ei kaota ning kõik tuleb ruttu tagasi. Peale tunnist rassimist olid lihased nagu imeväel välja pugenud ja kohati ei uskunud ise ka, mida nägin. Margus ütles, et kuu ajaga peaks juba väga supervormi saavutama. Niisiis mõtlesin, et ongi mulle taas paras väljakutse. Praegusest vormist kuu ajaga supervormi liikuda – piisavalt ahvatlev ju või mis?

Seega panime paika uue plaani. Jõusaalis kolme piirkonna jaoks eraldi päevadel treeningkava ja lisaks peaksin ka rasvapõletust tegema. Juba pikemat aega sõidavad rulluisud auto pagasnikus minuga igale poole kaasa ja viimane aeg on need alla panna ja mööda imelist Pirita rannaäärt rullidel ringi tuhiseda. Eks pikad jalutuskäigud jätan ka endiselt plaani – lihtsalt naudin neid täiel rinnal ja jalutades on ka metsikult hea mõtteid mõlgutada ja edasiseks inspiratsiooni koguda.

Muidugi on kogu protsessi juures oluline planeeritud ja läbimõeldud toitumine ning lisaks ka hulganisti vitamiine. Iga toidukorra juurde manustangi nüüd taas senisest enam organismile vajalikke aineid, et kogu tervis parimas seisukorras hoida. Grippi ja muid külmetushaigusi ei ole ma nüüdseks põdenud juba mitu aastat ja kavatsen nii ka edaspidi jätka.

Nüüd aga eriti põnevast asjast veel: minu tippvormi ajamised on alati olnud mõõdetavad, nii mõõdulindi, rasvaprotsendi kui ka kaalu abil, kuid tõestus on alati kajastunud ka verepildis. Ja uskuge või mitte – verest on võimalik näha ka keha vananemisprotsesse. Imelik on see, et alati, kui intensiivsemaid treeninguid alustan koos sobivate vitamiinide ja õiges vahekorras toiduga, suudan keha vananemisprotsessid aeglustada. Seega on mul motivatsiooni nüüd taas küll piisavalt. Peatada vananemine ja liikuda kuu jooksul praegusest vormist juba peaaegu supervormi!

Kuidas sellega hakkama saan ja mis muutused minu kehas toimuma hakkavad – sellest saate edaspidi ülevaate. Seniks aga video minu ja Marguse esmasest koostööst, mis tehtud vahetult enne minu esimest võistlust.

Nautige saabunud suve ja andke iga päev endale võimalus muutuda tervemaks, sportlikumaks ja seeläbi ka kaunimaks ja õnnelikumaks!

Järgmise korrani!

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid