(PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Tervis

SUVEKS SALEDAKS: kõige moodsamad viisid, kuidas kiiresti hea vorm saavutada

Liidame kokku vana kooli meetodid edusammude jälgimiseks ja kõige moodsamad masinad – ning tulemus ei lase end kaua oodata!

Uus trend: tagasi mõõdulindi, pliiatsi ja paberi juurde! Aitab äppidest, mis on küll väga moodsad ja informatiivsed, kuid mitte kõigi jaoks nii motiveerivad. Tabel paberil kutsub korrale ka kõige ülemeelikuma tegelase. Tunneme end ehk jälle kooliõpilasena ja kohustume reeglitest kinni pidama. Paberile kirjutatud (ebatervislik) söögikraam ja trennilahtris toimuv kannustavad aina tublimaks saama!

Instagrami trendile #bujo andis tõuke Bullet Journali looja disainer Ryder Carroll. Kõik algas sellest, et tema sõbranna oli pulmi korraldades närvivapustuse äärel, sest ei suutnud oma tegemisi organiseerida. Ryder näitas talle oma süsteemi: tabelit, kus kõik tegemised graafikuna paigas ja punasega paberil kirjas. Sõbranna sai oma elu kontrolli alla ja soovitas tal seda süsteemi teistega jagada. Võid osta spetsiaalse kalendri, ise tabeli joonistada või soetada printimiseks otse tegijalt: bulletjournal.com.

Kaal koju!

Kui lähed trenni või hakkad tervislikumalt toituma, on tark täita kaalugraafikut. Kaaluda ei tasu end iga päev, sest muutused ei tule kiirelt ja vahel pingpongipallina käituv näit võib entusiasmi vähendada. Kord nädalas kaaluda on piisav, tee seda kohe pärast ärkamist. Arvesta, et kaalu mõjutavad hormoonid ja ka joodud vedelik. Võta mõistlikult, üle 400 grammi nädalas kaotada ei tasu, tavaliselt pole tulemus siis ka püsiv.

Mõõdulint kotti!

Mõõdulint on eriti hea abivahend, kui langetad kaalu trenni, mitte dieediga. Esialgsed muutused ei pruugi üldse kajastuda kaalus, trennis sulab rasv taljelt – sentimeetrid kahanevad, aga kaalunumber seisab paigal. Põhjus on selles, et tekkinud lihased kaaluvad rohkem kui rasv. Õnneks on maailma ilutrendidki kiirelt muutumas ja moes pole enam väga peenikesed, vaid toonuses lihastega naised. Võiksid oma edusamme mõõta ka sellega, mitu kätekõverdust suudad teha või kui kiirelt jooksed ära oma pargiringi, sest treenides kasvavad jõud ja võhm ootamatult kiiresti ning igal korral jaksad juba rohkem!

Tee toitumiskava!

Kaalumise ja mõõtmise juures ei tohi unustada söömist. Et päeva peale ei tuleks kokku liiga vähe ega liiga palju kaloreid, soovitab treener Liina Randpere: “Võta paber ja pliiats ning pane kirja oma päevaplaan. Sellest ei piisa, kui sa kõik peas läbi mõtled ja arvad, et siis ka vastavalt käitud – nii see jääbki vaid mõtteks.”

Pane kirja, mis kell sa ärkad ja mis kell magama lähed – hommikusöök söö tund pärast ärkamist ja õhtusöök hiljemalt 3–4 tundi enne magamaminekut. “Käsk, et pärast kella 18 ei söö, ei saa kehtida kõikidele, sest inimesed on erinevad – ühtmoodi ei saa toimida need, kes lähevad magama kell 21.30, ja need, kes heidavad voodisse keskööl,” ütleb Liina.

Nüüd loe kokku, mitu tundi jääb hommiku- ja õhtusöögi vahele, jaga see pooleks ning paiguta hommiku- ja õhtueine vahele lõuna. Jaga pooleks ka hommiku- ja lõunasöögi vahe ning kavanda sinna esimene vahepala. Teine vahepala jäägu täpselt lõuna- ja õhtusöögi vahele. “Kirjuta toidukordade kellaajad välja, tee neist pilt ja pane näiteks telefoni lukustuspildiks, nii piisab vaid nupuvajutusest, et näha, mis kell järgmine eine on.”

Abiks aparaadid

Roosmarii Ilu- ja Tervisekeskuse (roosmarii.ee) juhi Helina Vende sõnul ei aima paljud, kui suure mõjuga võib üks iluprotseduur olla. Salongi minnes tuleb kindlasti hoolikalt täita ankeet, kus peab mainima kõiki oma organismi iseärasusi, ja lugeda läbi vastunäidustuste nimekiri. Üks tõhus meetod salenemiseks ja võitluseks tselluliidi vastu on LPG-protseduur, milles organismi käsitletakse kui tervikut: “Sellest ei piisa, kui mõjutada ainult väikest osa sellest,” selgitab Helina. Seepärast tehakse LPGd alati üle kogu keha – sõrmedest varbaotsteni. Iga organism on erinev ja nii kasutatakse iga naise puhul just talle sobivat raviskeemi. 10–12kordne kuur viiakse läbi 2–3 korda nädalas, 40 minutit korraga. Edasine ravi jätkub tavaliselt kord nädalas, tulemuste hoidmiseks korra kuus. “Pole mõtet luua illusiooni, et tselluliidist saab kümne korraga priiks,” lisab Helina. Tavaliselt on see pikem protsess, sest muutused toimuvad aeglaselt.

LPG on kombinatsioon eri massaažidest alates üld- ja lümfimassaažist ning lõpetades jalatallamassaaži ja shiatsu-punktide mõjutamisega. “LPG lähtub sellest, et nahal on olemas kõik seespidiste protsesside suunamiseks. Kaugemas perspektiivis mõjutab see ka naha seisundit – kui teha protseduure regulaarselt, ei vanane nahk nii kiiresti,” ütleb Helina. LPGd soovitatakse, kui muret teevad tselluliit, rasvumine, tursed, vananev ja lõtvunud nahk, aga ka hoopis väsimus, stress, unehäired, armid, menopausiga seotud vaevused. LPG sobib ka kosmeetiliste operatsioonide eel- ja järelraviks. Kindlasti peab ise protseduurile kaasa aitama, parandades toitumist ja juues puhast vett. Helina sõnul tuleb juua kehasooja vett kohe hommikul ärgates ja päeva jooksul – soe vesi jõuab kõige kiiremini kasutusse seal, kus vaja, sest keha ei pea seda enam soojendama hakkama.

Uusimad tehnoloogiad

Individuaalse lähenemisega Rotermanni Keha- ja Salenemiskeskus (kehakeskus.ee) pakub mitmeid salenemisprotseduure, mida meie tegevtoimetaja Eia testis omal nahal.

Krüolüpolüüs on rasvarakkude lõhustamine külmmeetodil. Uuendusliku meetodi aluseks on rasvkoe täpne ja kontrollitud jahutamine, mis toob kaasa külmatundlike rasvarakkude järkjärgulise hävimise. Rasvkude on organismi energiaallikas, jahtudes hakkab organism eraldama soojusenergiat rasvarakkude lõhustamisest ja lümfiringe viib need kahe-kolme kuu jooksul organismist välja.

CelluSlim on tselluliidi ja liigsete rasvaladestuste vähendamise viis, kus kasutatakse infrapuna. See on sobiv kehakontuuride vormimiseks, kui treeningud ja dieet ei anna piisavat tulemust. Tähelepanu tuleb pöörata vastunäidustuste nimekirjale!

6 in 1 FatTherapy aktiveerib rasvkoe ainevahetust, kahandab rasvarakke ja pinguldab samas nahka. Bipolaarne raadiolaine ja infrapunavalgus soojendavad kudesid, mille tulemusena veresooned laienevad ja rasvarakkude ainevahetus kiireneb. Paranenud vereringe ja kuumus ergutavad kollageeni ja elastiini tootmist. Mehaaniline ja vaakummassaaž stimuleerivad vere- ja lümfiringlust, see vähendab vedelike ja jääkainete ladestumist kudedes.

Vacumshape on protseduur, mille puhul on kombineeritud bipolaarne raadiolaine, mis pinguldab lõtvunud nahka, infrapuna, mis parandab kollageeni ja elastiini tootmist, ning vaakummassaaž, mis kiirendab ainevahetust.

Testija kommentaar:

“Mida kõike pole moodne tehnoloogia välja töötanud! Kehakeskuses arutati minuga kõigepealt läbi mu eesmärgid ja probleemsed piirkonnad, võeti kõik mõõdud ning kontrolliti vastunäidustusi, sain soovitusi ka toitumise vallas. Mõne protseduuri puhul ei tohi tund enne ja pärast süüa ning väga palju tuleb juua vett või spetsiaalseid kohapeal pakutavaid jooke.

Sain kuuri käigus proovida kõiki teraapiaid ning nende vahele alati LPGd, mis kehast jääkaineid väljutab. Minu lemmikuks osutus FatTherapy, kuigi esialgu on väga harjumatu oma peas raadiolainete pininat kuulda. Kuna kümne korra hind algab eri protseduuridel 269 eurost, oli sel salendav mõju ka mõtlemisele: no kuidas ma panen suhu rasvast nõretava pontšiku või isegi killu šokolaadi, kui salenemisele selline raha kulub? Päriselt hakkasin tervislikumaid toiduvalikuid tegema, rohkem vett jooma ning hommikuti-õhtuti kodus probleemset piirkonda kuivharjama ja spetsiaalsete vahenditega kreemitama. Kolme nädalaga olid tulemused juba näha ja motivatsioon laes!”

Täismahus artikkel ilmus esmakordselt Anne & Stiili 2017. aasta aprillinumbris. 

Loe ka neid lugusid